Tato rally je pořádána podle Mezinárodních sportovních řádů FIA (MSŘ) a jejich příloh, Národních
sportovních řádů AS AČR (NSŘ), Standardních propozic pro rally AS AČR (SPR) a těchto zvláštních
ustanovení (ZU).
Modifikace, doplnění a/nebo změny těchto Zvláštních ustanovení budou oznámeny prostřednictvím
očíslovaných a datovaných Prováděcích ustanovení (Bulletinů) vydaných pořadatelem nebo
sportovními komisaři.
MSŘ (překlad), NSŘ a SPR pro rok 2024 jsou k dispozici na stránkách www.autoklub.cz.
100% asfalt a 0% šotolina.
- délka RZ: 35,69 Km
- délka trati: 86,96 Km
Volný podnik
Schvalovací číslo ASN: 016AR241023
MPA Motorsport v AČR
Bellušova 7
155 00 Praha 5
tel.: 602 359 559
e-mail: info@prazskyrallysprint.cz
web: www.prazskyrallysprint.cz
Předseda: Petr Mihule
Členové: Jaroslav Švihálek, František Stoklasa, Josef Urban
Hlavní sportovní komisař: Zdeněk Bělák
Sportovní komisaři: Karel Nevečeřal, Jana Naušová
Bezpečnostní delegát AS AČR: Michal Mikeš.
Ředitel rally: Petr Mihule
Zástupce ředitele: Petra Mynářová
Tajemník rally: Petra Mynářová
Hlavní technický komisař: Václav Šedivý
Hlavní časoměřič: Radomír Navrátil
Činovník pro styk se soutěžícími: Sára Hefnerová
Sekretář SSK: Kristýna Panušková
Hlavní činovník pro bezpečnost: Jaroslav Švihálek
Vedoucí dispečinku: Pavel Štípek
Hlavní lékař: MUDr. Milan Procházka
Vedoucí zpracovatelské skupiny: Oto Berka, SK PORS plus v AČR
Místo: ČUS, Zátopkova ul. Praha 6
e-mail: info@prazskyrallysprint.cz
Provozní doba:
29. 11. 2024 pátek 07:00 - 20:00
30. 11. 2024 sobota 06:00 - 18:00
UP nebude zřízeno.
Místo: ČUS, Zátopkova ul. Praha 6
Datum: 29. 11. 2024 Čas: 15:00 - 18:00
Datum: 30. 11. 2024 Čas: 15.00 - 16.00
Bude použita elektronická vývěska na www.prazskyrallysprint.cz prostřednictvím aplikace SPORTITY. Fyzická oficiální vývěska nebude během rally zřízena. Autoklub České republiky zajistil aplikaci SPORTITY, která bude fungovat jako elektronická vývěska při XXIX. TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT, a to na internetových stránkách rally - www.prazskyrallysprint.cz. Aplikace SPORTITY (Sportity.app) je pro všechny pořadatele a soutěžící zdarma ke stažení v Google play a Apple store (pro systémy Android a IOS). Heslo pro vstup do této aplikace při XXIX. TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT je: PRAHA2024.
Program v chronologickém pořadí a podle umístění
Místo: | Datum: | Čas: | |
Vydání zvláštních ustanovení | 22. 10. 2024 | 22:00 | |
Zahájení příjmu přihlášek | 24. 10. 2024 | 20:00 | |
Uzávěrka přihlášek | 21. 11. 2024 | 24:00 | |
Publikování seznamu přihlášených | www.prazskyrallysprint.cz | 24. 11. 2024 | 24:00 |
Publikování itineráře a map | www.prazskyrallysprint.cz | 25. 11. 2024 | 24:00 |
Výdej itineráře a dokumentace | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | 08:30 – 10.00 |
Doplnění údajů o spolujezdcích | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | Do zahájení admin. přejímky |
Administrativní přejímka | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | 08.30 – 14.30 |
Výdej GPS jednotek pro seznamovací jízdy | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | 08.30 – 14.30 |
Zahájení seznamovacích jízd | 29. 11. 2024 | 09:00 | |
Konec seznamovacích jízd | 29. 11. 2024 | Příloha 2 | |
Instalace GPS jednotek pro rally | Pochůzkou, Strahov | 29. 11. 2024 | 09.00 – 15.00 |
Technická přejímka, kontrola a značení mechanických částí | Pochůzkou, Strahov | 29. 11. 2024 | 09.00 – 15.00 |
Odevzdání tréninkových GPS jednotek | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | do 15:00 |
Školení jednodenních licencí | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | 15:00 |
Otevření tiskového střediska | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | 15:00 |
První zasedání sportovních komisařů | Ředitelství rally | 29. 11. 2024 | 16:00 |
Vydání aktualizovaného seznamu přihlášených | www.prazskyrallysprint.cz | 29. 11. 2024 | 16.30 |
Vydání Startovní listiny a časů | www.prazskyrallysprint.cz | 29. 11. 2024 | 16:30 |
Start do 1. etapy | Strahov | 30. 11. 2024 | 07:30 |
Cílový ceremoniál | Strahov | 30. 11. 2024 | 15:30 |
Vyvěšení předběžné konečné klasifikace | www.prazskyrallysprint.cz | 30. 11. 2024 | 16:00 |
Rozdílení cen | Potrefená Husa, Nádražní 43/84, Praha 5 | 30. 11. 2024 | 19.30 |
Datum: 21. 11. 2024 Čas: 24:00 hod.
4.2.1 Přihlášení musí být provedeno v elektronické podobě na www.prazskyrallysprint.cz
prostřednictvím informačního systému IS AČR. Rozhodujícím údajem při podání přihlášky je potvrzení
přihlášky ředitelem a následným obdržením podkladů k platbě.
Podrobnosti o spolujezdci mohou být doplněny dodatečně až do zahájení administrativní přejímky.
Zahraniční účastníci musí doložit souhlas své ASN (čl. 2.3.8 MSŘ FIA). Ti spolujezdci, kteří si vyřizují
jednodenní licenci pouze pro tento podnik, musí absolvovat vstupní školení pro rally a lékařskou
prohlídku provedenou hlavním lékařem podniku po předložení výpisu ze zdravotní dokumentace (viz
bod 3 ZU).
4.2.2 Přihláška bude přijata jen tehdy, pokud bude celá výše vkladu připsána na účet pořadatele do doby určené pro uzávěrku přihlášek. Pořadatel může ve výjimečných případech přijmout přihlášku i před zaplacením vkladu. Úhrada vkladu po uzávěrce přihlášek je však možná jen po dohodě s pořadatelem a vždy znamená zvýšení vkladu o 25 %. V takovém případě je soutěžící povinen vklad zaplatit nejpozději do doby předání itineráře.
4.2.3 Potvrzení přihlášek bude provedeno e-mailovou zprávou. Posádka je povinna poslat dokumenty potřebné pro administrativní přejímku na email prazskyrallysprint@email.cz.
4.3.1 Maximální počet přijatých přihlášek je 65.
4.3.2 Rally se mohou zúčastnit jen vozy, které odpovídají předpisům Přílohy J MSŘ FIA, Technickým předpisům NSŘ a čl. 1.2 a 2.2 kap. F NSŘ AS AČR a čl. 3.2 kap. K (historické automobily) NSŘ AS AČR. V rally mohou startovat i všechna vozidla WRC s platnou nebo propadlou homologací FIA a vozidla s národní homologací jiné ASN schválená Technickou komisí AČR. Soutěžící je povinen předložit národní homologaci nebo národní předpis nejpozději 7 dnů před konáním podniku.
4.3.3 Vypsané kategorie
4WD - všechna vozidla dle NSŘ, kap F, čl. 1.2 s pohonem na všechna čtyři kola včetně všech vozů
WRC, RGT a Porsche GT
2WD - všechna vozidla dle NSŘ, kap F, čl. 1.2 s pohonem na jednu nápravu kromě RGT a Porsche
GT
HA - historické vozy kategorií 1-5 s průkazem sportovního vozidla, homologačním listem a platným
HTP nebo TPHV
4.4.1 Přihlašovací vklady
Vklad uhraďte až po potvrzení přihláška pořadatelem.
Vklad s volitelnou reklamou nabídnutou pořadatelem 13.000 Kč + pojištění 1.568 Kč = 14.568 Kč
Vklad bez reklamy pořadatele 26.000 Kč + pojištění 1.568 Kč = 27.568 Kč
4.4.2 Vklad zahrnuje:
- itinerář a ostatní dokumenty pro posádku,
- označení pro 1 soutěžní vozidlo,
- označení pro 1 servisní vozidlo,
- označení pro 1 doprovodné vozidlo,
- označení pro 4 mechaniky
Poštovní poukázkou nebo bankovním převodem na účet: ČSOB, č. ú.294728717/0300
Jako variabilní symbol uveďte vygenerovaný kód v potvrzení přihlášky. Šeky nebudou
akceptovány. Za datum zaplacení bude považováno datum připsání vkladu na účet pořadatele. Pozdější
termín nebude akceptován a přihláška soutěžícího bude odmítnuta s výjimkou případů podle čl. 4.2.2
těchto ZU.
4.6.1 Vklad bude vrácen v plné výši:
- při odmítnutí přihlášky,
- při odvolání rally,
- při zrušení přihlášky před konečnou uzávěrkou přihlášek.
4.6.2 Částečné vrácení vkladu:
- posádkám, které svou neúčast řádně omluví před zahájením seznamovacích jízd, bude vráceno
minimálně 80 % vkladu
- posádkám omluveným před začátkem doby pro administrativní přejímku bude vráceno 50 % vkladu.
4.6.3 Vklad (nebo jeho část) bude vrácen do jednoho měsíce po skončení rally.
5.1.1 Autoklub ČR uzavřel s Allianz pojišťovnou, a. s., prostřednictvím společnosti PLATINUM Consulting, s. r. o. pojistnou smlouvu č. C550012623 o pojištění odpovědnosti pořadatele za škodu způsobenou jinému v souvislosti s pořadatelem rally až do výše 50 000 000 Kč.
5.1.2 Součástí rámcové pojistné smlouvy je pojištění vozidel účastníků proti škodám způsobeným třetím
osobám až do částky 50.000.000 Kč na účastníka. Pojištění se nevztahuje na škody, které si účastníci
akce způsobí vzájemně mezi sebou. Pořadatel se zavazuje zajistit toto pojištění pro všechny účastníky
s výjimkou těch, kteří u administrativní přejímky doloží, že mají uzavřeno své dlouhodobé pojištění
pokrývající škody způsobené na uzavřené trati.
Soutěžící a jezdci nemohou být navzájem považováni za třetí osobu.
Pojištění pořadatelů a účastníků se sjednává s integrální franšízou 5.000 Kč, tzn., že škody do 5.000
Kč nebudou hrazeny a škody nad tento limit budou hrazeny bez spoluúčasti pojištěného.
5.1.3 Všechny posádky musí při administrativní přejímce předložit platnou Mezinárodní automobilovou pojišťovací kartu svého vozidla. Bez tohoto dokladu nebude posádce povolen start.
Každý jezdec i spolujezdec je povinen sjednat si své osobní úrazové pojištění a doklad na požádání předložit při administrativní přejímce (neplatí pro držitele licence AS AČR). Pojištění zahraničních posádek musí zahrnovat i krytí nákladů na případné léčení v ČR. Pojištění musí být sjednáno od volného tréninku / shakedownu až po závěrečné UP za cílem rally.
Posádky jsou povinny nejpozději do konce soutěže oznámit pořadateli škodu způsobenou jejich vozidlem na trati rally. Nedodržení této povinnosti znamená předvolání soutěžícího a příslušné posádky k disciplinární komisi.
Servisní a doprovodná vozidla, vozy pro seznamovací jízdy a další vozidla označená zvláštními tabulkami od pořadatele, nejsou kryta pojištěním rally (s výjimkou pojištěných pořadatelských vozidel) a jedou vždy na vlastní odpovědnost.
- na startovních číslech: TipCars
- na tabulce rally: Subaru
- panel na zadním okně: Michelin
- na obou stranách zadní části vozu: ONI Systém
Pořadatel si vyhrazuje, aby na vozidle zůstala tato volná místa:
- reklama 67 x 20 cm na bočních dveřích pod startovním číslem.
Umístění reklamy dodané pořadatelem je uvedeno v Příloze 4 ZU.
Bude-li kdykoliv v průběhu rally zjištěno, že na vozidle chybí reklamní nápis (nebo jiný druh reklamy) dodaný pořadatelem, nebo že je reklama na voze nalepena v rozporu s přílohou 4 ZU nebo je tato dodatečně upravena, bude posádka potrestána peněžitou pokutou ve výši 3.000 Kč za každou chybějící reklamu.
Lze použít jen pneumatiky, které odpovídají ustanovením SPR v článku 13 a Přílohy V. Po celou dobu
provozu vozidla na veřejných komunikacích v ČR musí být hloubka dezénu pneumatik minimálně 1,6
mm.
Nedodržení předpisů pro použití pneumatik bude oznámeno sportovním komisařům, kteří mohou použít
sankce podle čl. 12.1 a 12.2 MSŘ.
Je možné použít libovolné pneumatiky, včetně možnosti jejich řezání a ohřevu.
Je povoleno bezolovnaté palivo s maximálním množstvím olova 0,013 g/l, které musí být ve shodě s Přílohou J MSŘ.
Posádky mohou tankovat jen v tankovacích zónách určených v itineráři. Osoby v tankovací zóně musí mít na sobě oblečení a obuv, které bude poskytovat přiměřenou ochranu proti ohni dle čl. 61.2.3 SPR.
Před zahájením seznamovacích jízd každá posádka nahlásí pořadateli tovární značku a registrační značku vozidla, se kterým bude seznamovací jízdy provádět. Pořadatel dodá označení (startovní čísla), která musí být po celou dobu seznamovacích jízd nalepena v pravém horním rohu čelního skla. Případnou změnu ohlášeného vozidla musí posádka předem oznámit pořadateli na mob.: +420 775 760 464. Monitorovací jednotku GPS posádka odevzdá na technické přejímce.
Posádky jsou povinny dodržovat při seznamovacích jízdách všechna ustanovení SPR a těchto ZU.
9.2.1 Jakákoliv přítomnost jezdce a/nebo spolujezdce na trati rychlostních zkoušek v době dvou měsíců před začátkem rally je považována za seznamovací jízdu. Každý jezdec a/nebo spolujezdec, který se má v tomto období z jakéhokoliv důvodu nacházet na území využívaném pro rally, musí o tom včas informovat ředitele rally (Petr Mihule, mob.: 602 359 559) s výjimkou jezdců nebo spolujezdců, kteří v této oblasti žijí nebo trvale pracují. Tato omezení se týkají všech, kteří se chtějí rally zúčastnit bez ohledu na skutečnost, zda již podali přihlášku nebo obdrželi ZU.
9.2.2 Seznamovací jízdy provedené mimo program seznamovacích jízd (Příloha 2 ZU) nebo větší počet průjezdů, než je povoleno, budou oznámeny sportovním komisařům.
9.2.3 Seznamovací jízdy budou konány v souladu s čl. 35 SPR a musí být použita jen sériová vozidla podle specifikace uvedené v čl. 35.1 SPR. Tato vozidla musí být pojištěna tak, jak vyžaduje zákon. Pořadatel povoluje v rámci seznamovacích jízd dva průjezdy stejnou rychlostní zkouškou. Seznamovací jízdy na RZ 3,4,5 proběhnou za zaváděcím autem, povolen je jeden průjezd. Seznamovací jízdy na RZ 6 proběhnou pouze vizuálně – zaváděcí vozidlo předvede, jak se má trať správně projet. Jízda v protisměru RZ je zakázána.
9.2.4 Jízda v protisměru RZ je zakázána mimo úseků vyznačených v itineráři a vypsaných v příloze 2 těchto ZU. Kontrola bude provedena pomocí GPS jednotek na seznamovací jízdy a pomocí činovníků jmenovaných ředitelem rally, kteří budou dohlížet a kontrolovat průběh seznamovacích jízd na místě.
9.2.5 Průběh seznamovacích jízd bude monitorován zařízením GPS, příslušníky Policie ČR a dalšími činovníky určenými ředitelem rally.
9.2.6 Bude-li zjištěno, že jezdec nemá ve svém voze během seznamovacích jízd funkční GPS zařízení, bude oznámen sportovním komisařům.
Pořadatel povoluje v rámci seznamovacích jízd dva průjezdy stejnou rychlostní zkouškou.
Posádky jsou povinny dodržovat článek 34 SPR.
Seznamovací jízdy provedené mimo program seznamovacích jízd (Příloha 2 ZU) nebo větší počet
průjezdů, než je povoleno, budou oznámeny sportovním komisařům.
Překročení povolené rychlosti během seznamovacích jízd a během rally bude potrestáno ředitelem
soutěže bez ohledu na policejní sankce takto:
a) První přestupek:
- Rychlost: Pokuta 250 Kč/km za překročení povolené rychlosti udělená ředitelem soutěže.
- Při jiném přestupku, než je překročení rychlosti: pokutu mohou uložit sportovní komisaři
b) Druhý přestupek:
- Rychlost: Pokuta 500 Kč/km za překročení povolené rychlost udělená ředitelem soutěže
- Při jiném přestupku, než je překročení rychlosti: pokutu mohou uložit sportovní komisaři
c) Třetí přestupek:
- Časová penalizace 5 minut uložená ředitelem soutěže
d) Čtvrtý přestupek:
- Vyloučení rozhodnuté sportovními komisaři
Administrativní přejímka
Místo: ČUS, Zátopkova ul. Praha 6
Datum: 29. 11. 2024
Čas: 08:30 hod.- 14:30 hod
Posádky jsou povinny absolvovat Administrativní přejímku před svým časem na technickou
přejímku, nebo při výdeji itineráře.
Posádky jsou povinny zaslat dopředu na email prazskyrallysprint@email.cz kopie těchto dokladů:
- licence soutěžícího, jezdce a spolujezdce
- platné řidičské průkazy jezdce a spolujezdce
- doklad o zákonném pojištění odpovědnosti za vozidlo (Mezinárodní automobilovou pojišťovací kartu)
- povolení od ASN (povinné pro zahraniční posádky)
Školení žadatelů o jednodenní licenci
Školení žadatelů o jednodenní licenci proběhne v pátek 29. 11. 2024 v 15:00 hod na ředitelství rally - ČUS
PRAHA /1. patro/, Zátopkova 100/2, Praha 6 - Břevnov, 169 00 /areál Strahova/.
Následně po školení bude lékařská prohlídka žadatelů o jednodenní licenci. Na prohlídku musí mít
žadatel s sebou aktuální výpis ze zdravotní dokumentace od svého lékaře.
Místo: Strahov – servisní zóna (pochůzkou TK)
Datum: 29. 11. 2024 Čas: 09:00-15:00 hod.
Při technické přejímce každý soutěžící předloží:
- homologační list vozidla, sportovní průkaz vozidla (je-li předepsán)
- vyplněnou technickou kartu s potvrzením o absolvování administrativní přejímky
- formulář s bezpečnostní výbavou jezdce a spolujezdce
- další dokumenty stanovené technickými předpisy.
Platí ustanovení SPR.
Použití zástěrek se řídí čl. 252.7.7 Přílohy J, MSŘ FIA.
Použití kouřové nebo postříbřené fólie na bočních oknech, na zadním okně a na skle otevírací střechy se řídí čl. 253.11 Přílohy J, MSŘ FIA.
Každý soutěžící musí předložit kompletní oblečení, které hodlá použít, včetně přileb a systému FHR (např. HANS), a vyplněné formuláře bezpečnostní výbavy. Bude kontrolována shoda s kapitolou III Přílohy L MSŘ.
Všechna vozidla musí být vybavena řádným stabilním tlumičem výfuku.
Hladina vnějšího hluku měřená statickou metodou nesmí překročit 96 dB (A) pro všechny vozy
s povolenou tolerancí +2 dB (A) na chybu měření. Měření se provádí při 3500 ot./min. u zážehových
motorů a 2500 ot./min. u vznětových motorů podle předpisu EHK 51.02. Měření hluku bude prováděno
při technické přejímce a případně i v průběhu rally. Překročení limitu hladiny hluku při technické přejímce
se trestá odmítnutím startu, překročení hladiny hluku při kontrole v průběhu rally bude oznámeno
sportovním komisařům, kteří mohou použít sankce podle čl. 12.1 a 12.2 MSŘ.
Všechna vozidla podle článku 4.3.2 ZU musí odpovídat vyhlášce s příslušnými výjimkami pro sportovní vozidla.
11.6.1 Katalyzátory
Všechna vozidla musí být povinně vybavena účinným homologovaným katalyzátorem.
Za chybějící nebo neúčinný katalyzátor při přejímce bude posádce odmítnut start. Vozidlo s chybějícím
nebo neúplným katalyzátorem v průběhu rally bude oznámeno sportovním komisařům, kteří mohou
použít sankce podle čl. 12.1 a 12.2 MSŘ.
11.6.2 Osvětlení vozidel
Ve spojovacích úsecích mezi rychlostními zkouškami lze použít osvětlení vozidla pouze původními
vestavěnými a přídavnými světlomety s homologací EHK ("E"). Světlomety bez homologace E nesmí
být ve spojovacích úsecích použity. Dodržování tohoto ustanovení bude kontrolováno rozhodčími faktu
a jeho porušení bude oznámeno sportovním komisařům, kteří mohou použít sankce podle čl. 12.1 a
12.2 MSŘ.
11.7.1 Každé rally vozidlo musí být ještě před technickou přejímkou vybaveno funkčním držákem monitorovací jednotky GPS včetně dvou antén, diodou elektronické červené vlajky a osazenou monitorovací jednotkou.
11.7.2 Soutěžící obdrží držáky od správce GPS před technickou přejímkou a musí je do svých vozidel namontovat podle dodaného instalačního manuálu ještě před technickou přejímkou.
11.7.3 Správce zařízení po jeho instalaci zkontroluje montáž držáku, osadí jej sledovací jednotkou a pomocí „Dallas“ čipu monitorovací systém otestuje. Pro instalaci půjčovací sady GPS je potřeba nachystat vývod napájení 12 V.
11.7.4 Zápůjční poplatky
monitorovací jednotka 150 Kč (poplatek je součástí vkladu)
zapůjčení instalační sady 500 Kč
kompletní mobilní jednotka (pro cizince) 30 €
Případné zničení, nevrácení nebo poškození zařízení musí soutěžící uhradit podle NSŘ Př. 1 Poplatky.
Všechny další podrobnosti jsou obsaženy v dokumentaci dodané při prezentaci posádek a v příloze
6 těchto ZU.
11.7.5 Jakýkoliv pokus o úpravu, manipulaci či zásah do monitorovacího zařízení, který kvůli vnějším zásahům znemožní zaznamenávání trasy, bude nahlášen sportovním komisařům, kteří mohou udělit trest až do vyloučení.
Nebude organizován.
12.1.1 Start rally
Posádky se i s vozidly dostaví v čase stanoveném ve startovní listině přímo na startovní rampu.
Oficiální start podle startovní listiny bude probíhat na startovní rampě takto:
-5 sekund před startem zvedne startér vlajku do vodorovné polohy a v okamžiku startu ji mávne vzhůru.
Start bude proveden pomocí elektronických digitálních startovacích hodin umístěných na startu RZ v zorném poli jezdce a doplněných fotobuňkou pro zjištění předčasných startů. Fotobuňka je umístěna 50 cm za startovní čarou ve výšce 50 (+/- 5) cm. Vozidlo musí být postaveno tak, aby jeho přední část byla na úrovni startovní čáry.
Postup startéra při použití elektronických digitálních hodin:
Bude použita světelná signalizace s digitálním odpočítáváním času:
39 sekund - rozsvítí se červené světlo
30 sekund - startér ukáže na startovací hodiny
10 sekund - problikne červené světlo
0 - Start - rozsvítí se zelené světlo
- 20 sekund - zhasne zelené a rozsvítí se červené světlo a bude uplatněn čl. 48.4.3
SPR.
V případě poruchy elektronických digitálních startovacích hodin vozidlo odstartuje na pokyn startéra.
12.2.1 Start do polokruhové rychlostní zkoušky RZ 3, 4, 5 a RZ 6 Epilog
Po příjezdu ke startu bude posádkám do jízdního výkazu zaznamenán předpokládaný čas startu do RZ,
který je počátkem jízdní doby do příští ČK. Start nebude prováděn na celou minutu, vjezd do RZ bude
řízen časoměřičem s ohledem na bezpečnost jezdců. Do RZ posádka vjede na pokyn časoměřiče v
okamžiku, kdy je trať volná. Přesný čas startu jí bude změřen fotobuňkou.
Proběhne-li start v předpokládaném časovém intervalu startu (cca 1 minuta), ukáže časoměřič 5 vteřin
před rozsvícením zeleného světla posádce tabulku s číslem 5.
V případě potřeby delšího časového intervalu než lze předpokládat, ukáže časoměřič posádce nejdříve
tabulku STOP a následně pak 5 vteřin před rozsvícením zeleného světla tabulku s číslem 5.
Start v době svítícího červeného světla je zakázán. Při nedodržení těchto předpisů bude posádka
nahlášena sportovním komisařům. V případě poruchy semaforu odstartuje posádka na jasný pokyn
časoměřiče (např. vlajkou, paží,…).
Sportovní část rally končí v ČK 5A.
Průjezd RZ 6 /neměřený Epilog/ a cílovou rampou není povinný, posádka však musí případné vynechání
cílové rampy a Epilogu nahlásit v ČK 5A, kde zároveň odevzdá jízdní výkaz. Zde bude časoměřičem
zapsána jasná informace, jak se rozhodl. Zároveň je povinna neopouštět servisní areál, a to až do
vyvěšení konečných výsledků.
Ostatní posádky, jedoucí RZ 6 Epilog, se řídí standardně časovým harmonogramem, ZÚ a časovým
sledem ČK.
12.3.1 Předčasný příjezd
Předčasný příjezd do cíle rally je povolen
12.4.1 Retardéry
Na trati RZ budou z bezpečnostních důvodů zřízeny retardéry dle čl. 53.6 SPR. Rozhodčí faktu budou
zveřejněni na oficiální vývěsce.
Za nesprávné projetí retardérem udělí ředitel tyto penalizace:
- převrácení nebo posunutí alespoň jedné části mimo základnu nebo posunutí více částí retardéru 30 sekund
Posunutí části retardéru je myšlen stav, kdy se balík posune ze své obmalované základny (kruhu).
Převrácení balíku je považováno za posunutí mimo základnu.
Ve sporných případech rozhodnou sportovní komisaři.
12.4.2 Okruhové rychlostní zkoušky RZ 3, 4, 5
12.4.2.1 V okruhové rychlostní zkoušce se stejná část trati (okruh) projíždí několikrát za sebou.
Po odstartování do RZ posádka pokračuje podle itineráře v jízdě po okruhové trati, absolvuje stanovený
počet kol, která si sama počítá. Po absolvování předepsaného počtu kol pokračuje dle itineráře do
letmého cíle. V průběhu okruhové RZ je pod trestem vyloučení ze soutěže zakázána exhibiční
jízda (tzv.“kolečka“) před diváckými prostory. Kontrolou budou pověřeni rozhodčí faktu.
12.4.2.2 Posádka, která neabsolvuje plný počet předepsaných okruhů, ale projede letmým cílem a
stanovištěm stop, obdrží ve zkoušce čas 15 minut (s výjimkou případů podle čl.12.4.2.3). Posádce, která
ujede více okruhů, než je předepsaný počet, bude započítán skutečný čas za všechny odjeté okruhy a
bude oznámena sportovním komisařům.
12.4.2.3 Posádkám, které nedokončí pro technickou závadu RZ 1 nebo 2, bude přidělen náhradní čas
10 minut za každou nedokončenou RZ. Tyto posádky mohou nastoupit do RZ 3.
12.4.2.4 Posádky, kterým bude vyvěšena červená vlajka, pokračují sníženou rychlostí až k výjezdu
z okruhu a ihned pokračují do cíle RZ (bez ohledu na počet absolvovaných kol). Těmto posádkám bude
přidělen náhradní čas v souladu s čl. 39 SPR.
12.4.3 RZ 6 Epilog
12.4.3.1 Po odstartování RZ posádka pokračuje podle itineráře v exhibiční jízdě do STOP a podle
itineráře pokračuje do servisního parkoviště do ČK 6A. Při této RZ nebude měřen čas.
12.5.1. Servisní zóna
Místo: Strahov, Zátopkova ul.
Datum a čas: 28.11.2024 od 18:00 hod.
Pohyb vozidel v servisní zóně
V době mezi vjezdem prvního soutěžního vozidla do servisu a odjezdem posledního vozidla z něj je
vjezd jakýchkoliv servisních vozidel do servisní zóny či jejich pohyb v něm striktně zakázán. Každé
porušení bude pokutováno ředitelem rally ve výši 2000 Kč. Servisní zóna je jednosměrné jak pro vozy
rally, tak pro servisní a doprovodná vozidla. Maximální rychlost v servisním parkovišti je 30 km/h.
12.5.2 Průzkumná vozidla
Nejsou povolena.
Český telefonní čas můžete získat na tel. čísle 14112.
12.7.1 Pracovníci monitorovacího systému mohou vstupovat do prostoru přeskupení a uzavřeného parkoviště za účelem údržby jednotek GPS namontovaných v soutěžních vozech. Musejí být doprovázení delegovaným technickým komisařem a alespoň jedním zástupcem týmu (jezdec, spolujezdec a/nebo soutěžící).
12.7.2 Televizní štáby, jehož pracovníci budou zveřejněni informací ředitele, jsou oprávněni vstupovat do prostoru přeskupení a uzavřeného parkoviště za účelem servisu, údržby, oprav anebo vyjmutí medií z televizních záznamových zařízení nainstalovaných v soutěžních vozech. Podmínkou vstupu je doprovod technického komisaře a alespoň jednoho zástupce týmu (jezdec, spolujezdec a/nebo soutěžící).
Vedoucí stanovišť budou označeni takto:
Vedoucí RZ - Zelená vesta
Vedoucí ČK - Reflexní vesta
Vedoucí bezpečnosti RZ - Červená vesta
Traťoví komisaři v RB a BB - Oranžová vesta
Ostatní traťoví komisaři - Reflexní vesta
Vedoucí kontrolních stanovišť - Modrá vesta
Časoměřiči - Žlutá vesta nebo žlutý rukávník s nápisem „Časoměřič
/Timekeeper“
14.1.1 Absolutní pořadí rally, pořadí v kategoriích 4WD, 2WD a HA.
Vyhlášení závodu: Papsův sál - Potrefená Husa, Nádražní 43/84, 154 00 Praha 5
15.1. Závěrečná kontrola určených vozidel - Nekoná se
15.2. Poplatek při protestu
Stanoven ve výši: 14 000 Kč
Pokud protest vyžaduje demontáž a opětovnou montáž vybrané části vozidla, další poplatek bude
upřesněn sportovními komisaři na doporučení Hlavního technického komisaře.
15.3. Poplatky při odvolání
národní (k ASN): 26 000 Kč
Všechny protesty a/nebo odvolání musejí být podány v souladu s čl. 5.2 a 5.3 NSŘ.
Petr Mihule
ředitel
Zvláštní ustanovení - propozice 2024 ve formátu pdf ke stažení zde.