Pražský Rallysprint
K oblíbeným Napište nám - Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint Facebook
Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint
Generální partner Hlavní partner Hlavní partner Oficiální partner Oficiální partner

Tipcars Pražský Rallysprint 2020 | Archivní aktuality

Hned dvě Subaru WRC na Pražském rallysprintu
23.11.2014

(TZ JTRT)
Je to neuvěřitelné, ale konečně je to tu! Máme skvělou zprávu pro všechny fanoušky! Do JT Rally Teamu přichází po dvou a půl letech další ex-tovární speciál Subaru Impreza S12 WRC z roku 2006 a týmová JiTka se tak dočkala své o něco mladší sestřičky – JusTýnky…

JTRT tedy v současné době disponuje dvěma identickými speciály, které patřily v roce 2006 do Subaru World Rally Teamu a dokonce na dvou soutěžích mistrovství světa se holky spolu vydaly do bojů proti konkurenci bok po boku, když jednu řídil Petter Solberg (JiTka) a druhou Chris Atkinson (JusTýnka). Stalo se tak při Rally New Zeland a Rally Australia. Nová týmová kráska s původní registrační značkou CT 06 SRT a chassis číslo 10 měla premiéru v roce 2006 na Rally Deutschland, kdy za její volant usedl Stéphane Sarrazin. Pak už ale horké sedadlo vyzkoušel další tovární jezdec Subaru Chris Atkinson a se speciálem si zaskákal při Rally Finland. Následovaly dvě zámořské soutěže na Novém Zélandu a v Austrálii, kde se představil právě po boku Pettera Solberga, který pilotoval chassis 3 s registrační značkou FT 55 SRT, tedy právě JiTku. Po té se auto ukázalo v mistrovství světa ještě jednou, a to v roce 2007 v Irsku, kde se s ním do bojů pustil současný tovární jezdec Citroenu Kris Meeke. To už byl ale majitelem privátní tým, a tak to zůstalo až do dnes. „Dlouho jsme rozmýšleli, jakou cestou se vlastně vydat. Stále jsme řešili, jestli S2000 nebo R5. Jenže ve dvoutisícovkách funguje pořádně jen jedna značka a v erpětkách není situace o moc růžovější. Když přimhouříme obě oči, tak snad bychom mohli mluvit o dvou. Proto jsme se nakonec i díky rozhodnutí federace rozhodli jít jiným směrem a oživit startovní pole ještě jednou, rozhodně NE po kolejích jezdící a brutálně znějící, kráskou. Doufáme, že jsme tím udělali radost jak divákům, tak i pořadatelům jednotlivých soutěží, protože atraktivní WRC startující na čele startovního pole má určitě co nabídnout. Rozhodnutí vrátit WRC na české tratě je určitě cesta k oživení českých rally a to je určitě potřeba,“ popisuje své myšlenky majitel JTRT Jaromír Tomaštík.

Obě WRC by se pak v následující sezóně měla objevit jak v Čechách, tak snad i na Slovensku v rukou špičkových jezdců. „V tuto chvíli jednáme s předními jezdci o pronájmu obou aut. Věříme, že nakonec WRC budou moci startovat i ve slovenském mistráku a že i tam bude možnost alespoň jeden vůz ukázat. Uvidíme, až nejbližší dny a týdny ukážou, jak to vše dopadne,“ nastiňuje plány Jaromír Tomaštík.

Každopádně oba vozy pohromadě budou moct fanoušci spatřit už příští týden na Pražském RallySprintu, kdy do mistrovské JiTky usedne klatovský pilot Petr Hozák a JusTýnku vyzkouší poprvé v České republice letošní rallysprintový mistr Jaromír Tomaštík. Máte se opravdu na co těšit!
Hned dvě Subaru WRC na Pražském rallysprintuHned dvě Subaru WRC na Pražském rallysprintuHned dvě Subaru WRC na Pražském rallysprintuHned dvě Subaru WRC na Pražském rallysprintuHned dvě Subaru WRC na Pražském rallysprintu

Chcete si prohlédnout současné aktuality ?

Generální partner Hlavní partner Hlavní partner Oficiální partner Hlavní mediální partner Mediální partner Mediální partner Oficiální partner
Pražský Rallysprint