- Potvrzená účast P. G. Anderssona, který chce za volantem Fordu Fiesta R5 oplatit Václavu Pechovi porážku z roku 2011
- Atraktivní, snadno dostupná a hlavně bezpečná podívaná v hlavním městě pod novým heslem RESPEKT K TRATI, RADOST Z RALLY
- Pokud se SUBARU RALLY ARENA zahalí sněhem a ledem, jsou povoleny pneumatiky s hroty dle reglementu pro Jänner Rallye 2014
Hlavní hvězdou letošního podniku TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT SERIES se stane jezdec Per-Gunnar Andersson, který již organizátorům potvrdil účast. SUBARU RALLY ARENA se tak stane svědkem odvety zkušeného Švéda, ověnčeného dvojnásobným titulem JWRC. Ten má co vracet ostřílenému Václavu Pechovi, úřadujícímu šampionovi MMČR 2013. Při poslední přímé konfrontaci na TipCars Pražském Rallysprintu 2011 totiž „Ášín“ bral zlato o 34 sekund a P. G. Andersson, navigovaný krajanem Emilem Axelssonem, se na Fabii WRC umístil druhý o těsných 0,6 s před třetím Jozefem Bérešem juniorem se Škodou Fabia S2000.
Třiatřicetiletý severský pilot debutoval na domácí Švédské rallye 2002 a posléze bral úspěchy v juniorském šampionátu JWRC: roku 2004 poprvé zvítězil na Finské rallye 2004 s vozem Suzuki Ignis S1600, aby v této sezoně bral titul, který zopakoval o tři roky později, ale už se Suzuki Swift S1600 továrního týmu Suzuki Sports Europe. Posadil se také do aut S2000 (Škoda Fabia, Proton Satria) a WRC (Ford Focus´08, Ford Fiesta, Škoda Fabia).
Také letos se P. G. Andersson objevil ve WRC, s Fordem Fiesta RS WRC se ale spíš trápil a v týmu AT Rally Team Rusa Alekse Tamrazova dokončil jen dva ze tří podniků – italskou Rallye Sardínie (8. místo) a Finskou rallye (13. pozice). Chuť by si mohl spravit na devatenáctém ročníku TipCars PRAŽSKÉHO RALLYSPRINTU SERIES…
Snadné to ale mít nebude, Václav Pech by rád ozdobil letošní mistrovský titul pražským triumfem a pozadu nebudou chtít zůstat ani další účastníci: absolutní vítěz slovenského mistrovství Gregorz Grzyb na Škodě Fabii S2000, Josef a Martin Semerádovi s „enkovým“ Mitsubishi Lancer Evo IX, český šampion třídy 3 Vojta Štajf se Subaru Impreza STI nebo Jarek Orsák přesedávající z produkčního „myšáka“ do speciálu Fabia S2000. A další zástup „wrců“ se ještě očekává.
Vzhledem k termínu a trvale klesajícím teplotám není vyloučen ani povrch pokrytý vrstvou sněhu a ledu. Pořadatel na toto pamatoval a regulemi povolil použití pneumatik s hroty, které řada posádek už chystá pro použití na lednové rakouské Jänner Rallye. Pokud se z nebe sesypou vločky, budou se mít nejen posádky, ale hlavně diváci na co těšit. Pro ně jsou už přichystaná místa na rozlehlé kryté tribuně Dostihového závodiště Praha - Velká Chuchle a také vyhrazená divácká místa s organizovanými přechody. Co největší možná bezpečnost se stala prioritou ruku v ruce s diváckým zážitkem dokumentovaným novým heslem: RESPEKT K TRATI, RADOST Z RALLY!
Libor Hlisnikovský
komunikace, Pražský Rallysprint
Chcete si prohlédnout současné aktuality ?