- SUBARU RALLY ARENA měsíc před startem připravena na závodníky a diváky TipCars PRAŽSKÉHO RALLYSPRINTU SERIES
- Finální program a konkrétní časy rychlostních zkoušek čekají na plnící se startovní pole se špičkovou účastí z Čech i zahraniční překvapení
- Prioritou zůstává bezpečnost při zachované atraktivitě zážitku z pohodlného sledování na tribuně či diváckých místech
Jen necelý měsíc zbývá do startu 19. ročníku Pražského rallysprintu, letos v nové podobě - pro veřejnost atraktivnějšího, bezpečnějšího, pohodlnějšího a pro soutěžní posádky zajímavějšího. Seriál několika závodů konaných výhradně na dostihovém závodišti v Praze-Velké Chuchli se pod názvem TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT SERIES rozběhne už 29.-30. listopadu 2013.
Předmikulášský termín zůstal zachován stejně jako oblíbené místo snadno dostupné jak autem (Pražský okruh/Jižní spojka-Strakonická-Radotínská), tak vlakem (zastávka Praha-Velká Chuchle) či MHD (Bus 244 a 172 do stanice Závodiště Chuchle) se zajištěným parkováním. Fandové hladoví po ukončené rallyové sezóně tak budou moct dorazit už v pátek, kdy se od 13 hodin budou konat technické přejímky přístupné veřejnosti s volným vstupem do servisní zóny.
Sobotní program začíná v 9:30 oficiálním zahájením a v 10:00 vůz se startovním číslem 1 vyrazí na trať první rychlostní zkoušky z celkových šesti. Měřené testy se pojedou v jednoduchém harmonogramu: RZ1 - 10:00-10:40; RZ2 – 10:50-11:30; RZ3 – 11:40-12:40; RZ4 – 12:50-13:50; RZ5 – 13:55-14:35; RZ6 – 14:40-15:20 s cílem v 15:30.
Stereotyp nehrozí, „erzety“ se pojedou třikrát jedním směrem a třikrát opačně – každá bude měřit asi 3 km, okruh zhruba 12 km a celková kilometráž první soutěže seriálu TipCars PRAŽSKÝ RALLYSPRINT SERIES tak bude činit asi 35 kilometrů. I to zaručuje hojnou účast kvalitních aut WRC, S2000, produkčních aut a historiků.
„Diváci se můžou těšit na špičková auta v čele se speciály WRC – jeden znají z letošního světového šampionátu,“ komentuje atraktivní účast ředitel závodu Petr Mihule a dodává: „Přihlášky tradičně chodí až na poslední chvíli, ale už teď bychom přihlížející rádi nalákali na jednu známou severskou hvězdu a několik mistrů domácích šampionátů,“ tajnůstkaří šéf pražského rallysprintu, který však kromě atraktivní podívané preferuje spíš bezpečnost.
„Diváci budou moci sledovat závod z bezpečí a pohodlí tribuny a vymezených míst s organizovanými desetiminutovými přechody, volný pohyb po trati nebude - až na individuálně schválené akreditované výjimky - umožněn ani fotografům, s nimiž mám své zkušenosti už ze Strahova. Nechci riskovat, že se v případě incidentu řádně platícím divákům zruší závod,“ rezolutně uzavírá ožehavé bezpečnostní téma Mihule. Zbývá jen dodat, že po zakoupení vstupenky v pokladnách SUBARU RALLY ARENY budou moct návštěvníci kamkoliv do vymezených prostorů, do servisní zóny, přičemž nebude chybět občerstvení uvnitř tribuny Závodistě Velká Chuchle a také ve stanech na volné ploše.
Libor Hlisnikovský
komunikace, Pražský Rallysprint
Chcete si prohlédnout současné aktuality ?