Pražský Rallysprint
K oblíbeným Napište nám - Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint Facebook
Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint Pražský Rallysprint
Generální partner Hlavní partner Hlavní partner Oficiální partner

Tipcars Pražský Rallysprint 2023 | Archivní aktuality

Sněhurka ve svém živlu
07.12.2010

O uplynulém víkendu se uskutečnil poslední rallyový závod v Čechách. Pražský rallysprint tradičně přilákal řadu předních posádek českého šampionátu, mezi nimiž nechyběl ani kladenský Jiří Vlček, jenž startoval v barvách Peugeot Česká republika. Na místo spolujezdce nakonec z pracovních důvodů neusedl Marco Venturini, obchodní ředitel Peugeot ČR, ale Josef Faigl, jeden z partnerů V-group Racing Teamu.

Pražský rallysprint navíc letos zažil dvě premiéry. Vůbec poprvé se jela zcela nová rychlostní zkouška Karlík – Roblín. Navíc týden před samotným startem závodu bylo jasné, že se letošní ročník uskuteční za ryze zimních podmínek. Nejen v Praze, ale i v okolí napadlo velké množství sněhu, a tak se nejen diváci, ale i samotné posádky mohli těšit na uklouzanou trať a tím i na jízdu plnou smyků.

Posádka Jiří Vlček a Josef Faigl s vozem Peugeot 206 S1600, která v Praze startovala s podporou společnosti Peugeot Česká republika, vyrazila vstříc sedmi rychlostním zkouškám o celkové vzdálenosti 51,78 kilometrů se startovním číslem 29. "Karkulka zůstala vzhledem k panujícímu zimnímu počasí v teple a suchu garáže. Navíc jsme si mysleli, že Sněhurce bude sníh maximálně vyhovovat. Část v rozpise "moc klouže", však byla na místě, což jsem viděl na startu, když odjížděl, respektive nemohl se rozjet na zledovatělém povrchu před námi startující Honza Černý. Ihned mi došlo, že to bude pořádné dobrodružství. Karlík jsme proklouzali bez karambolu opatrnou jízdou, protože prioritou pro nás bylo dojet na Strahov. I tak jsme několikrát bojovali doslova o udržení na silnici," vzpomíná na úvod soutěže Vlk.

Po prvních dvou rychlostních zkouškách figurovali Vlček s Faiglem na šestadvacátém místě absolutně a druhém ve třídě A6. "Po rychlostní zkoušce Karlík následoval divácky zajímavý průjezd Chuchelským dostihovým závodištěm. Kdybychom zde mohli použít pneumatiky s hroty, bylo by to o dost lepší, i tak absence stromů zde dokázala rozvášnit nejednu posádku," zhodnotil třetí RZ Vlček.

Poté se posádky přesunuly do okolí Strahova, kde se uskutečnily zbývající tři rychlostní zkoušky. "Strahovský okruh nebyl pro předohraby nejvýhodnější. Především u tribun na kostkách to bylo trápení. Jde však o poděkování fanouškům rallysportu za celoroční podporu, a proto bylo potřeba i s dvoukolkou v Praze startovat. Poslední RZ se uskutečnila v útrobách Strahovského stadionu. Na trať vyrážely posádky v opačném pořadí, a tak jsem si mohl ke konci zahrát i na roli fanouška. Spolu s Daliborem Moravcem, kterého řada příznivců zná pod přezdívkou Saigon jsme se snažili rozvášnit některé kolegy. To se nám také podařilo u Vojty Štajfa a Emila Trinera. Jinak Pražský rallysprint byl vcelku povedený závod. Na Karlíku by sice neškodilo, kdyby před startem RZ vyjeli posypové vozy se štěrkem. Na Strahově mohla být také lépe odklizená plocha servisní zóny. Ne jeden z diváků totiž spatřil místní led velmi zblízka a hrozilo tím i zranění a zkažení vánočních svátků. Jinak obrovský dík patří všem divákům, kteří zavítali do Prahy i vzhledem k nevlídnému počasí," řekl závěrem Jiří Vlček.

Pro úplnost dodejme, že posádka Jiří Vlček a Josef Faigl s Peugeotem 206 S1600 v barvách Peugeot ČR obsadila jednadvacáté místo absolutně a druhé ve třídě A6.
Sněhurka ve svém živluSněhurka ve svém živlu

Chcete si prohlédnout současné aktuality ?

Generální partner Hlavní partner Hlavní partner Oficiální partner Hlavní mediální partner Mediální partner Mediální partner Oficiální partner Oficiální partner
Pražský Rallysprint