Vzpomínka na Libora Josku, i tak lze nazvat XXIII. TipCars Pražský Rallysprint, který se uskutečnil uplynulý víkend.
Na programu byla šestice měřených úseků s celkovou délkou bezmála devětatřiceti ostrých kilometrů.
Na startu se po delší době objevil také Josef Peták, vedle kterého usedl Ondřej Joska. Přijde vám to jméno povědomé? Ano. Ondra je synem zesnulého Libora Josky, který zemřel před více než rokem. Libor získal s příbramským jezdcem řadu skvělých výsledků a velkou měrou se podílel na závodní činnosti Hroch Rally Teamu. Na svém kontě měl dokonce čtyři mistrovské rallysprintové tituly. Kromě toho právě v Praze, v roce 2008, usedli naposledy do vozu nejvyšší specifikace WRC.
Tehdy si Pepa s Liborem zapůjčili vůz Ford Focus WRC. Bohužel po havárii Kuzaje byl závod hned na druhé RZ zrušen a posádky tak nemohly absolvovat celý závod. A tak vzešla ze strany Ondry Josky (syna Libora) a Josefa Petáka myšlenka, že by rádi odjeli spolu tento závod jako uctění památky Libora a dokončili jej celý, a to až na cílovou rampu. Jako vůz si zvolili opět Ford Focus WRC, ale tentokrát z týmu Honzy Dohnala, který se v Praze představil s nejnovější specifikací Fordu Fiesta WRC a vedl si skvěle. Dokázal suverénně zvítězit, a tím potvrdit roli největšího favorita na vítězství. Je nutno ale smeknout před jeho výkonem. Byl fantastický. Vraťme se ale k Pepovi s Ondrou. Ti do závodu odstartovali s cílem dojet, užít si závod a udělat radost Liborovi, který se jistě na ně ze shora díval. „Po dlouhé době s nejsilnější čtyřkolkou, tak co k tomu říct. Měl jsem toho plné ruce, Focus se mi potutelně smál a měl radost z toho, jak má nade mnou navrch. Měl jsem z něho velký respekt, a tak jsem k němu přistupoval s pokorou. Na druhou stranu, nechtěli jsme udělat vyloženě ostudu. Cílem nebylo, jet na výsledek, ale uctít důstojně památku Libora, díky kterému jsem mohl startovat řadu let s těmi krásnými vozy na tratích rychlostních zkoušek. Jak jsem slíbil, tak jsem i učinil.“
Úvodní dvě klasické RZ byly vyloženě na rozjetí. „Oťukávali jsme se navzájem. Focus ale vyhrál na celé čáře nade mnou. I tak se nám klasická RZ Točná nesmírně líbila,“ zhodnotil krátce úvod příbramský jezdec. Poté se ale posádky se svými závodními vozy přesunuly přímo do hlavního města. V okolí Strahova Peták s Joskou nezapomínali ani na diváky. Jízda s řadou smyků bavila nejen posádku, ale věřím, že i přihlížející diváky. Zejména závěrečné dvě RZ a přírodní retardér na autobusáku musel zanechat u diváků velmi dobrý dojem. A jak bylo vidět, Pepa ze svého umění rozhodně nic nezapomněl. A i když tvrdí, že jak stárne, tak ztrácí rychlost, tak to až tak horké nebude. „Snažili jsme se bavit nejen sami sebe, ale také příznivce rallysportu podél trati. Při jednom z průjezdů kolem startu, při poslední rychlostní zkoušce, jsem málem trefil betonovou zábranu. Byl jsem poněkud delší, ale dobře to dopadlo. I tak jsme si to s Ondrou užívali. A pomyslnou třešničkou na dortu bylo dokončení závodu a splnění hlavního cíle. Tímto bych chtěl poděkovat nejen Ondrovi, který při svém prvním startu v životě, a ještě v té bestii fungoval v autě perfektně, ale také celému týmu Honzy Dohnala a mechanikům. Ale co především, největší poděkování patří Liborovi tam nahoru. Věřím, že se díval, a že se mu to líbilo. Vzpomínáme na Tebe a nikdy nezapomeneme,“ řekl na závěr Josef Peták.
Chcete si prohlédnout současné aktuality ?