Pražský rallysprint se letos opět odjel ve svých „domovských“ ulicích v okolí strahovského stadionu. Že má Strahov stále své magické kouzlo bylo vidět nejen na zájmu přihlášených posádek (muselo se dokonce rozšiřovat z 50 na konečných 58 soutěžících), ale i na zájmu diváckém a vůbec celkové atmosféře, byť počasí bylo rozmarné. Soutěžáci se o vzrušení diváků dost snažili a tahali za ručky, nově postavená a hlavně bezpečná zóna pro oblíbená kolečka rozehřívala nejen gumy, ale právě i diváky. Sice se říká, že na Strahově tak nějak na časy nehledí, ale nakonec se bojovalo až do konce a vavříny za první místo odváží poprvé zahraniční posádka - bratři Melichárkové s Fiestou RS WRC.
V průběhu večerního vyhlašování vítězů hlavní organizátor Petr Mihule vtipkoval, jak už si začínal zvykat na ten plzeňský přízvuk při předávání pohárů – vždyť plzeňský jezdec Václav Pech stál na nejvyšším stupínku 5x za sebou a celkově už 10x – a najednou je z pódia slyšet libozvučná slovenština. Poprvé za historii rallysprintu si poháry odváží zahraniční účastníci, slovenští Jaroslav a Erik Melichárkovi. Druhé místo patří Janu Dohnalovi s Focusem WRC a bronz vybojoval po stíhací jízdě Tomáš Kostka s dalším Fordem, Fiestou RS WRC. Tomáš Kostka byl v součtu časů nejrychlejším ze všech, ale dostal 30 vteřin penalizace za retardér. Spousta jezdců z nabitého startovního pole ale místo závodění o vteřiny přijela spíš bavit diváky a tak nebyla nouze o hezké průjezdy dveřmi napřed, strahovské kostky odletovaly a výfuky vesele práskaly až do chladného odpoledne …
Kdo nelenil a vyrazil na Strahov už v pátek, nelitoval. Již od rána byla na místě podstatná část startovního pole a diváci měli spoustu času si v bezprostřední atmosféře užít desítky závodních vozů. V klidnější předzávodní den byla také možnost popovídat si s jezdci či omrknout jejich slavné spolujezdce a členy týmů.
Okruhová zkouška se letos jela opačně. Zejména kvůli nové zástavě obytných domů se technická pasáž kolem „parkoviště“ musela narovnat, ale alespoň vznikla další bezpečná divácká zóna v horní části. Další novinkou bylo vytvoření a ohraničení prostoru za cílovou rampou, který za nadšeného aplausu fanoušků závodníci hojně využívali k zahřívání pneumatik a tolik oblíbeným kolečkům. Bezprostřední kontakt se závodníky a jejich stroji tak i letos zůstal zachován a snad i to přispělo ke zdárnému průběhu akce. První rychlostní zkouška ostartovala v půl desáté, burácející motory a kvílející pneumatiky jezdců jedoucích na efekt začaly rozehřívat zkřehlé diváky. Na první vložce havaroval Jiří Jirovec s historikem BMW M3, se kterým vlétl na chodník. Stejná zatáčka byla prokletá i v RZ 2, kde na druhé straně vozovky skončil Petr Hustý s historickou kráskou Alfa Romeo 1750 GTAm. Třetí i čtvrtá rychlostka se obešly bez větších karambolů, ale zase hned několik vozidel postihly technické závady, poslední pátá „erzeta“ byla předčasně ukončena, když Lukáš Matěna ulomil kolo a nešťastně zablokoval trať. Škoda, protože ač to podle délky rychlostky, nazvané po novém Subaru Levorg, nevypadalo, byla to zajímavá podívaná – závodníci s blížícím se koncem přidávali na tempu a často tahali za ruční brzdu.
Všem zúčastněným posádkám, disciplinovaným divákům i partnerům a zúčastněným pořadatelům soutěže přeje organizační výbor hodně klidu a pohody v blížících se svátcích Vánoc a těší se na setkání v příštím roce!
Konrád Vopička
Tiskový mluvčí XX.TCPR
TipCars Pražský rallysprint 2015 – absolutní pořadí:
web: www.prazskyrallysprint.cz/vysledky/vysledky-2015/
Chcete si prohlédnout současné aktuality ?